HePi & DuKa...

Pembukaan tahun 2009 ni, byk cerita yg menarik n duka.. pada febuary 2009 aku disahkan mengandung 3 bln so hepi gler ar sbb aku memang nk sgt ada baby memandangkan adik aku pon dh mengandung.. pada mulanyer memang la nk merancang sbb kewangan x stabil lg tp dh rezeki so aku terima dgn hati yg amat terbuka..itu cerita yg gembira utk aku n suami.. cerita yg sedih bermula pada 28hb pada bln yg same gak. 28 Febuary tu merupakan hari jadi aku yg ke 24 (eh dh tua rupenyer aku...) hari jumaat seblm tu suami aku keje mlm so sbtu pg tu dia asyik tido jer, yg aku ni dok la menunggu dia nk wish besday kat aku tp tggu dok tggu dia x wish pon, lupe ker wat2 luper.. tension beb masa tu...

So utk menghilangkan tension aku pon ambik keputusan utk g umah mak aku (bw hati la kononnyer) so tghari tu aku dh siapkan la segala kelengkapan utk hubby aku g keje (tu perkara biasa la sblm aku kuar g mane2)..ptg tu hubby aku g keje mcm biasa la.. yg aku kat umah mak aku ni hati aku lgsg x tenang mcm selalu, aku mcm dpt rasekan ada sesuatu akan berlaku so utk hilangkan rase tertekan aku kemas la bilik tido, tetiba aku terpecahkan pasu abu rokok suami aku. Hati aku jadi x tentu, mlm tu pkl 10 mlm aku mintak izin mak, aku nk blk gak. Memula dia risau sbb dh mlm tp aku berkeras nk blk umah aku gak.

Malam tu aku x leh tido dlm kol 1.30 pg br aku rase mengantuk br cube nk lelap dlm pkl 2.45 pg aku dpt panggilan.. mulanyer aku x angkat sbb tgok kat skrin tu 'private number'.. slps 2 kali berdering aku rase myb penting kot pnggln tu rupenyer member suami aku bgtau suami aku jatuh kat tmpt keje.. ak ingat just jatuh biasa jer pastu dia kata skrg ada kat hospital banting, aku dh rase cuak ms tu.. aku terus bersiap2 g umah mak mertua aku bgtau diorg aku nk ajak g hospital. Diorng pon pelik la pg2 aku dh dtg umah ajak g hospitl so diorng tanpa byk ckp terus bersiap n ikot jer aku.. ms tu aku leh bwk kete mcm dlm perlumbaan F1 tau laju gler ar... nasib baik smpai hsptal akhirnyer...

Sampai kat hsptl aku n org tua metua aku dismbut dgn member suami aku tu terus dibwk g wad kecemasan... masyaallah aku terkejut tgok keadaan suami aku ms tu.. dia lgsg x boleh bergerak dgn keadaan yg amat kotor myb habuk kat kilang dia tu.. keadaan suami aku ms tu terok sgt darah kuar dr hidung, mulut n mata.. aku bagaikan nk pengsan ms tu, mak n abah mertua aku ms tu dh nangis jerla .. doktor bgtau suami aku patah tulang tengkuk n bahu so kene bwk g hsptl klang plak.. aku pon terus on d way g hsptl klang...

Sampai hsptal klang suami aku di xray sekali lg, doktor bgtau bahu suami aku ok cume tulang selisih jer yg patah adalah tengkuk dia n ada pendarahan dlm kepala cikit.. aku rase mcm x sanggup jer tgok keadaan suami aku tu biarla aku yg kene jgn dia, sedih sgt2..hanya yg boleh aku buat berdoa je ms tu...berita kemalgn suami aku tu smpai ke telinga bos dia so pg tu kat hsptl kilang ramai la bos2 dia dtg.. so diorg bncg nk bwk suami aku tu ke hsptl private plak.. sekali lagi suami aku di transfer g Sime darby medical center...

Sampai sana doktor bgtau suami aku kena wat pembedahn utk masukkan besi kat tengkuk dia tu so ari selasa 3 mac 09 suamiaku kena bedah... selama hmpir 7 jam aku tggu kat bilik menunggu akhirnyer doktor bgtau suami aku selamat di bedah n kene berehat... alhamdulillah semua berjln lancr cume dktr bgtau, utk pulih seperti biasa memakan masa lame.. tp xape la yg penting suami aku selamat... semoga papa cepat sihat n leh keje mcm biasa..amin...


Nasib baik aku x mabuk ms mengandung ni so leh la jaga suami akuni.. Allah Maha adil & Maha mengasihani..